Szinkronhang Fórumok SZINKRONSZÍNÉSZ TANFOLYAMOK, ISKOLÁK, SZÍNISTÚDIÓK M.S.E. studio, első magyar szinkronszinész kepző

Megosztom
  • Szerző
    Bejegyzés
  • Admin
    Adminisztrátor
    Post count: 85
    #14143 |
    Megosztom

    “Szia!

    Mit gondolsz az M.S.E. studio, elso magyar szinkron szinesz kepzorol? Jo kiindulas lehet egy ez vagy ehhez hasonlo tanfolyam ( ez konkretan ket feleves) elvegzese?

    Koszonom elore is a valaszt!”

    ———————————————–
    Én ott kezdtem a karrierem.
    Szuper volt, imádtam!
    Kb 25-en voltunk a csoporban, viszont közülük jó ha 3-5 ember él ma a hangjából.
    Utána átmentem a Goór-Nagy tanodába.
    Azt hiszem a mai fejemmel először mennék egy színistúdióba és utána néznék a szinkron után…
    Mindemellett el kell mondanom, hogy a logopédia és a művészi beszéd óráim klasszisokkal profibbak voltak, mint a GNM tanodában.
    Akárhogy döntesz is, egy év alatt nem lesz belőled profi hang, mint ahogy Schwarzenegger sem tudta magát pusztán 1 év alatt felépíteni.:)

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    Szia!

    Úgy döntöttem, hogy jelentkezem a fent említett tanfolyamra. Az első próbameghallgatás február 8.-án lesz. A tervem, hogy sikeres felvételi esetén ezen a fórumon fogom vezetni a naplót a történésekről, tapasztalatokról, élményekről. Amennyiben nem sikerül, akkor is megyünk tovább, bármi áron.

    Köszi Gábor ezt a remek oldalt, lendületet ad!

  • Admin
    Adminisztrátor
    Post count: 85
    Megosztom

    Ez szuper, drukkolok!:)))

  • Admin
    Adminisztrátor
    Post count: 85
    Megosztom

    Ez szuper, drukkolok!:)))

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    A felveteli sikerult, osztol elkezdem a tanfolyamot. 🙂

  • Admin
    Adminisztrátor
    Post count: 85
    Megosztom

    Gratulálok, tuti élvezni fogod!

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    Szia!

    Mit tehetnek szeptemberig annak erdekeben, hogy javithassak magamon? A beszed tanar azt javasolta, hogy olvassak sokat tukor elott, hangosan. Valamint hallgassuk vissza magunkat. Te mit javasolsz?

    Koszi a valaszt!

  • Admin
    Adminisztrátor
    Post count: 85
    Megosztom

    Ez egy jó ötlet, sőt a koncentrációra, memóriára is gyúrhatsz.
    Próbálj meg 2-3 mondatot memorizálni 1 percen belül.
    A szinkronban a kezedbe nyomnak egy papírt vagy a monitorról kell olvasnod a szöveget, miközben azt is nézned kell, hogy a szereplőnek milyen gesztusai vannak. Nevet, köhög, eszik, pofát vág… bármi.
    Gondold el, hogy most ahogy a soraim olvasod, közben egy videót is kell nézned és értelmezned.
    Kissé nehézkes nem igaz?
    Ezért nagy segítség, ha szinte azonnal meg tudod jegyezni azt a pár mondatot, amit kapsz.
    Ha már a fejedben van a szöveg és nem kell olvasnod és nézned a filmet egyszerre, jobban tudsz a szereplőre koncentrálni.

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    Sziasztok!

    Ahogy ígértem -bár kicsit megkésve- jöjjenek a képzésen szerzett tapasztalataim saját szavaimmal és érzéseimmel átitatva, időrendi sorrendben. A tervem az, hogy minden héten lesz poszt ezzel kapcsolatban, nyilván igényektől és érdeklődéstől függően.

    2018.09.01. – Az első beszédkészség óra, avagy ismerjük meg egymást egy kicsit jobban

    Tegyük fel, hogy összejön egy egymás számára ismeretlen emberekből álló csoport és valószínűleg a következő kilenc hónapot együtt fogják tölteni egy képzés keretein belül. A nevek, amelyek a következők, mind kitaláltak, mindenféle egyezés valós személyekkel csupán a véletlen műve. Béla, Betti, Boglárka, Bianka, Bodza, Barbi, Botond, Borostyán, Baltazár. Elsőre talán és persze olvasva viszonylag könnyű lehet memorizálni a neveket, főleg akkor, ha bármikor van lehetőséged puskázni. Az a tapasztalatom, hogy amikor egy vagy több idegen bemutatkozik egymásnak, akkor elsősorban arra figyelnek, hogy a saját nevüket eltalálják. Saját mozdulataikkal és saját egyéni stílusukkal a lehető legjobb első benyomás keltésére törekednek. Ezzel nincs is semmi baj. Oda-vissza játszottuk ezeket a bemutatkozó köröket mindig egy ici-picit bonyolítva, a másikról lényeges tájékoztatásokkal kiegészítve és figyelve arra, hogy a csapat egyes tagjai mennyire összpontosítanak a másikra ahelyett, hogy már fejben a saját mondandójukat készítsék elő. A beszédtanárnőnek, Begóniának az volt a nem titkolt célja –amit egyébként mindenki érzett-, hogy oldjuk egy kicsit azt a természetes feszélyezettséget és kezdeti megilletődöttséget, ami a teremben volt, hiszen mind idegenek voltunk egymásnak.

    A következő körben mindenkinek lehetősége volt beszélnie saját magáról, önállóan, lehetőleg minimum kettő egész percben. Ez olyankor, amikor mondjuk egy megszokott társaságban, számodra ismerős és kellemes emberek között vagy, valószínűleg nem okoz nagyobb akadályt. Azonban itt egy picit más volt a helyzet. Ilyenkor egyből mindenki kiönti magából azokat a dolgokat, amik éppen eszébe jutnak, informális jelleggel, mint egy önéletrajzban. Itt és itt születtem, ennyi éves vagyok, ennyi gyerekem van, plusz ugye a feleségek és a hobbik. Mindezt ugye hadarva, ami körülbelül egy percet, vagy még annyit sem tesz ki. Hamar rájöttem, hogy ezt a dolgot más irányból kell megközelíteni és valahogy sokkal higgadtabban. Pillanatok alatt felépült bennem egy monológ, ami a múltbéli tapasztalatok és a jövőbeli célokra épített. Amint ezen a mezsgyén haladtam, rengeteg könyvtár és vele együtt könyvek tömkelege nyílt ki a fejemben és csupán csak arra kellett figyelnem, hogy mindenkihez szóljak és a tempóm továbbra is maradjon lassú. Maradjunk annyiban, hogy ez a gyakorlat egyáltalán nem olyan könnyű, mint amilyennek látszik, javaslom mindenkinek, hogy próbálja ki otthon.

    Alapvetően egy nagyon élvezetes és oldott légkör alakul ki elég hamar, ami megmaradt a foglalkozás végéig. Tanárnő előre leszögezte, hogy ennél csak melósabb és pörgősebb órák várnak ránk a jövőben. Kíváncsian várom.

  • Admin
    Adminisztrátor
    Post count: 85
    Megosztom

    Köszi a beszámolót!:) Kik az aktuális tanárok, leírnád ki mit tanít?

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    Szia, persze

    Demjén Imre – stúdióismeret
    Balázs Erika – beszédkészség és kommunikáció
    Gömöri V. István – színészkészség és színészstúdió

    valamint egy hangmérnök srác, akinek sajnos nem tudom a nevét.

    De ha már itt vagyok, akkor leírom a szeptember 8.-i foglalkozásról a kis történetem:

    2018.09.08. – Az első stúdióismeret óra, hasznos tanácsokkal és gyakorlattal

     

    A képzés nagy része, azaz az órák túlnyomó száma erre a tárgyra épül, mivel a gyakorlat mindennél fontosabb. A beszédkészség a kísérő óra, ami segítséget ad ahhoz, hogy a mikrofon előtt minél inkább ki tudjuk bontakoztatni képességeinket.

     

    Volt lehetőségünk a stúdiót megnézni a hangmérnöki szobából, miközben hasznos tanácsokat kaptunk a rendezőtől arra nézve, milyen fontos szabályok vannak, melyek a mi és a mikrofon közti kapcsolatot magasabb szintre emelik. Legyen itt szó a hangfelvevő és a szánk közti távolságról (ami a kinyújtott hüvelyk és kisujj közti távolság az állunktól), a szöveglista elhelyezésről és egyéb, kisebb kulisszatitkokról, mint a mikrofon különleges érzékenysége, amit minden helyzetben figyelembe kell vennünk. A mikrofon a hangmérnök füle, így kellő gyengédséggel kell kezelni, mintha csak a mienk lenne.

     

    A gyakorlat során élesben szinkronizáltunk és mindenkinek megadatott, hogy többször is hangoztassa magát. Első alkalommal, mint a kis csibék, mindenkiben ott volt az idegentől való félelem, de mivel a rendező Úr szigorúan követte a fokozatosság elvét senkiben nem maradt rossz érzés a gyakorlatok végén. Ami számomra megdöbbentő volt, hogy mennyi mindenre kell egyszerre figyelni, de leginkább mégis a képre, amit előtted vetítenek. A koncentrációképességet és a memóriát is egy magasabbra szinte kell emelni, amivel együtt a levegőgazdálkodás sem elhanyagolható. Mindezek mellett pedig egy kicsit színészkedni sem árt. A felvett, körülbelül öt perces anyagot visszahallgatva a foglalkozás végén egy nagyon jó derültünk és őszintén remélem, hogy fél év múlva, ha visszahallgatjuk ezt és az akkori teljesítményt, szintén így fogunk tenni.

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    2019.09.15.Beszédkészség szituációs játékkal

    Mivel a két csoportba osztott csapat szépen összegyűlt a mára tervezett játék nagyon egyszerűnek tűnt, persze korántsem volt az. A történet szerint mindannyian egy magasan szálló léghajó utasai vagyunk, kiknek terhei olyannyira megnőttek, hogy más út nem maradt, mint embereket kitessékelni a fedélzetről, csökkentve így a súlyt és növelve túlélési esélyeinket. Mivel a földet érés helyszíne egy lakatlan sziget és mindenkinek van egy adott szakmája, amiben kitűnő, (ezt előre személyre szabták a játék kezdete előtt) ezért a kiválasztott személy, akinek mennie kell, egy percet kap arra, hogy érveljen amellett, miért is vesszük majd hasznát a szigeten. A hivatások között volt például: selyemhernyó tenyésztő, bár zongorista, pornószínész, alkimista, miniszterelnök és hajléktalan. Aki nem volt elég meggyőző és a többség kiszavazta, az kiesett a játékból. Ahogy egyre fogytak az emberek egyre nagyobb éberség és rafináltság kellett a benn maradáshoz Voltak, akik érzelmekre hatottak, és olyanok is, akik a legrosszabbat vetítették előre, amennyiben mégsem ő maradna. Jól megfigyelhető volt a csoporton belül az, hogy ki vállalja fel az irányító szerepet, ki az, aki nem rokonszenvez egyes emberekkel és így szembe megy a többség számára kedvelt személyekkel. Valamint kik azok, akik csendbe bólogatnak és bár tökéletesen hasznavehetetlen szakmájuk van, mégsem tűnik fel senkinek, hogy veszélyesek lehetnek a másikra nézve. Hamar kiderült, hogy aki arra szavaz, hogy maradj, nagyon könnyen az ellenséged lehet perceken belül. Érdekes és egyben élvezetes másfél óra volt.

    A második részben különböző gyakorlatokkal készültünk fel a beszédre. Ide tartoznak a nyújtó és légzőgyakorlatok, melyeket minden beszédkészség óra elején el fogunk végezni.

    A végén a tanárnő egyes emberekről elmondta az első benyomását és megkérte az illetőt, hogy mondja el saját szavaival három pontban, hogy amit gondol, az helyes e, illetve ő hogyan látja az erre vonatkozó gondolatokat. Szó volt az egyéni karakterességéről, valamint stílusáról és annak kialakulásáról.

  • Admin
    Adminisztrátor
    Post count: 85
    Megosztom

    A studió ismeret azt jelenti, hogy Imre a szinkronrendező?

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    Végső soron igen, ő adja az instrukciókat, hogy mit hogyan kellene javítani a felvétel során.

    2018.09.22.- Színészkészség, avagy merjünk hülyék lenni

    Alapvetően három dologra épült az óra színészkedés része:

    -érzet kifejezése

    -érzés kifejezése

    -összpontosítás (koncentráció)

    Az érzet, amikor valami külső hatásra reagálunk, például fázunk vagy fájdalmat érzünk. Az érzés, amikor egy dolgot belülről élünk meg, mint aggódás, félelem, szerelem. A közös ezekben a dolgokban, hogy csak akkor lesz hiteles és valóban a külső szemlélő számára élvezhető az átvitt érzés vagy érzelem, amennyiben mi azt el tudjuk képzelni és valóban meg tudjuk élni az adott pillanatban. A gyakorlatok első körben ezeknek a kifejezésére épült. Voltak adott szituációk, (a lábadra lépnek, leforrázod magad, citromba harapsz, aggódva, vagy éppen nevetve kérdezel) melyeket mindig más módon kellett eljátszani és meg kellett merni mutatni, hogy bármikor képes vagy kilépni a komfort zónádból és kérésre belecsöppenni bizonyos érzelmi állapotokba. A koncentrációs gyakorlatok során bizonyos versek ütemét kellett visszatapsolni, mindig más és más, a tanár által elmondott és kiválasztott ritmusra.

    Ez volt az első óra, ahol egy kicsit ízelítőt kaptunk abból, hogy mennyi mindennel kell majd szembesülnünk egy felvétel során, melyek egyikére sem lehet majd azt mondani, hogy nem tudom megvalósítani. Azonban ezek a készségek és képességek is fejleszthetők, amire nem elég ez az ott eltöltött pár óra, hanem folyamatos, tudatos, otthoni gyakorlást igényel.

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    2018.09.29.- Rajzfilmezzünk!

     

    Második stúdió óránkon a rajzfilmek világába csöppentünk. A színészek sokkal jobban szeretik a rajzfilmeket szinkronizálni, mivel több teret kapnak abban, hogyan játszanak a szereppel, míg egy filmnél ez viszonylag kötöttebb. Viszont jóval kényesebb téma is, és mivel főként vájt fülű gyerekek a hallgatók/nézők, ezért nagyon figyelni kell arra, hogy mikor milyen karaktert hozunk és attól hangban valóban ne térjünk el. A könnyebb oldala viszont, hogy nincs megkötés arra nézve, hogy a szöveget milyen játékkal valósítsuk meg, ezért itt igazán ki tudja élni az ember a kreativitás utáni vágyát. Rengeteg effekt is dúsítja a rajzfilmeket, mint például az iszonyat sok puffanás, ütés, suhanás, amiket ugyanúgy meg kell tudni valósítani, mint a szövegek többi részét. A párbeszédekben az érzelem megjelenítése sokkal intenzívebb és mondhatni talán egy kicsit túlzó módon is hat, ami a mesefilmek egy sajátossága. Ennél a műfajnál is nagyon jellemző, hogy ki kell lépni egy kicsit a valóságból és ahogyan egy véresen komoly, féltékenységi jelenetet, úgy egy beszédhibás macska bugyuta okfejtését is vissza kell tudni adni. Határozottan ki tudom jelenteni, hogy egy rajzfilm szinkron közbeni hangulat mérföldekkel nagyobb élmény, mint egy filmé, éppen a fent leírt tényezők miatt.

     

    2018.10.06. – Kommunikáció

     

    A foglalkozáson ma nem a beszédkészség, sokkal inkább a kommunikáció és annak fontossága került előtérbe. Mivel az egész képzés inkább gyakorlatias jellegű, ezért a tanárnő csak néhány gondolatban foglalta össze az alapokat, majd következett a gyakorlat. A kommunikáció folyamán fontos, hogy a másikkal legyen meg a szemkontaktus. Sokszor ennél nem is kell több és a külső szemlélő számára is magától értetődő, hogy mi zajlik le a két félben. Valamint ott van még az érintés és a beszéd. Mi most a beszédre helyeztük a hangsúlyt és két érdekes gyakorlattal szembesültünk azzal, hogy azért ez kicsit nehezebb, mint otthon activity-t játszani a családdal.

    Első körben mindenki kapott egy bizonyos szituációt, melyet úgy kell megbeszélni a párjával (aki nem tudta, hogy mi van az instrukcióban), hogy ő erre a két perces beszélgetés után rájöjjön. „Válj el a férjedtől, legyél a feleségem!”, persze a megemlített szavak egyikével sem lehetett dolgozni. Nagyon jól sikerült, mivel egyes személyeknél lehetett látni azt, hogy milyen gyorsan váltanak és olyan arcukat is megmutatták itt, amit eddig még nem.

    A második feladat már egy kicsit összetettebb volt, hiszen egy kapott fogalomról kellett három percben beszélni úgy, hogy a hallgatóság a végén rájöjjön, mi is volt az. Volt, akinek a fogalma és témája ütközött az érdeklődési körével. Azonban volt rengeteg olyan eset (és ebben rejlik a dolog szépsége), amikor valójában olyan dologról kellett három percig összefüggően beszélned, amihez egyáltalán nem értesz és talán még a fogalom megértésével is voltak előtte gondjaid.

    Az órák végén megbeszéltük azt, hogy ki miben nyújtott a mai alkalommal egy kicsit többet annál, mint amit eddig láttunk belőle. Tartalmas és nagyon tanulságos óra volt, azt hiszem a beszédtechnika órákat szeretem a legjobban.

  • Admin
    Adminisztrátor
    Post count: 85
    Megosztom

    Szuper, hogy az írásaiddal betekintést engedsz a tanfolyam óráiba és naplót vezetsz, köszi!!!!

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    Nagyon szívesen! Terveim szerint a tanfolyam végéig minden foglalkozásról lesz egy hasonló összefoglaló.

    2018.10.20. Színészkészég -Türelmetlen szeretők

    A foglalkozás keretein belül a mai nap fő témája Illés Endre- Türelmetlen szeretők című művéből egyes jelenetek színészi megvalósítása.

    Bevezetésként egy 2-3 mondatból álló szöveg memorizálása volt a feladat, majd ezt követően párokba álltunk. Az egyik fél szerepe, a már memorizált tartalom hang nélküli, néma tátogása volt, míg a partnernek követve őt (és nem fordítva) rá kellett mondania a megtanult szöveget. A folytatásban ugyanezt kellett eljátszani, csak különféle gesztusokkal megtűzdelve, amiket a követőnek mindig hitelesen kellett visszaadnia.

    A hangolódás második szakaszában egy finom, kellemes illat belégzése során átélt érzés visszaadására törekedtünk.

    Ezt követően megkaptuk a jelenetek szövegeit és páronként próbáltunk úgy, hogy a Tanár Úr minden apró rezzenést figyelt és azonnal reagálva, instrukciókat adott, amikor változtatásra volt szükség.

    A történet szerint a férj, Gyurka, kissé megunta a lapossá vált szerelmi életét, amiben persze az oroszlánrészt, az egészet (látszólag) már a háta közepére sem kívánó feleség, Kati vállalta magára. Gyurka így egy éjszaka közepén hajókázni indult, ekkor megismerkedett Krisztinnel, akibe menten belehabarodott, ami persze kölcsönös volt. A hajóban történt beszélgetés meghitt, mindent átölelő, igazi szerelmes turbékolás volt, olyasvalami, minek átélése minden ember vágya. Ezen érzések átadása és belülről történő megélése igazi kihívás volt a csoport lány tagjainak, de mi, fiúk is komoly erőket mozgósítva dobtuk be magunkat a szerepbe. A mű nem nélkülözte a drámai részeket sem, mivel a történet szerint később, a megcsalt feleséget felkereste Gyurka szeretője, aki kitálalt mindent, egy igazi katarzissal megtoldva a végét. Számomra komoly feladatot jelentett a sarokba szorított Gyurka elkeseredett és támadásba átforduló, vádaskodó, dühös viselkedésének megtestesítése a szembesítés során. Nagy hangsúlyt fektettünk a hangulatváltásokra, melyekre bőven volt példa, hiszen a férj mit sem sejtett Krisztin náluk való látogatásáról és a házaspár mindkét tagjára sokkolóan hatott, hogy a szerető babát vár.

    Szavakkal nem tudom eléggé érzékeltetni, hogy mennyire hasznos, élvezetes és egyben komoly feladatokkal teli órát kaptunk.

  • Draven
    Felhasználó
    Post count: 1
    Megosztom

    Nagyon örülök, hogy betekintést engedsz az óráidba, várom a folytatást! 🙂

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    Szia! Nagyon szívesen!

     

    1. 10. 27. „ Ha tudom, hogy eljössz, lángost sütök neked!”

    A foglalkozás keretein belül a Jövőre veled ugyanitt című film került terítékre.

    A történet szerint Doris és George egy aprócska véletlen folytán egymásba habarodnak, amiben a bökkenő csupán csak annyi, hogy mindketten házasságban élnek. Élményekkel és bonyodalmakkal teli kapcsolatukat egy paktummal koronázzák meg, miszerint minden év egy azonos napján egymás kebleire borulnak. Találkozásuk –ami egyébként egy pompás tengerparti fogadóban történik- másnapján, furcsa módon egymás mellett ébrednek, enyhén szólva is hiányos öltözetben. Képzeljünk el egy pasit, aki ébredése után a ruháit próbálja összeszedni és közben nagyjából olyan érzése lehet, mint akiben igényesen megforgattak egy kisebb méretű tőrt. A hanghatásokat figyelembe véve mindenképpen valami hasonlót kellett előadni. A kezdeti értetlenség után kitisztul a kép, miszerint George jóval nagyobb csődörnek tartja magát, mint amekkora, Doris viszont nagyjából megmarad a sajátos, vallási neveltetéséből eredő szendeségénél. A jelenetben ezekre a váltásokra kellett figyelni, hiszen hol a véresen komoly számonkérésekről, hol pedig a nyájas és őszinte szerelemi vallomásokról szóltak a párbeszédek. Mindemellett George félelme, hogy a felesége rájött, vagy már tud mindent, egy bizonyos fajta feszültséget is adott a jelenetnek, tetézve ezt azzal, hogy másodpercekkel a fontos dolgok megtárgyalása után kopogtatás hallatszott a lakosztály ajtaján. Pillanatok alatt kitört a pánik, amelynek visszaadása során ismét volt lehetőségünk gyakorolni és megérezni, hogy mi is egy színész feladata a felvételek során.

    „Tudja mi ment a rádióban, amíg mi szeretkeztünk? Ha tudom, hogy eljössz, lángost sütök neked!”

    Hibák és kifogásolt kiállások mint mindig, most is előfordultak, azonban rengeteget fejlődtünk, valamint az új, tanult dolgok beépítését a tőlünk telhető maximális erőbedobással teljesítettük.

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    2018.11.03. Koncentrációs gyakorlatok és prózai mű előadása

    Többféle koncentrációs gyakorlatot mutatott be nekünk Erika, melyek közt voltak számomra –és szerintem a többiek számára is- nagyon érdekes és elsőre nehezen kivitelezhető mutatványok is. A hangerő gyakorlatok mellett (amikor például hónapokat és órákat kellett adott ütemre oda-vissza ismételni) a kezek és lábak szinkronitását is belevettük, miközben egymás szemeit nagyon mélyen pásztáztuk. Képzeljünk el egy 20 méter hosszú folyosót, melyet úgy kell végigjárnunk, hogy a végén található ajtó elérésének pillanatában a tizenkettedik hónap neve kerül kimondásra, mindezt egy adott ritmusban teljesítve. Nehezebb, mint amilyennek első hangzásra tűnik. Ezekre azért van szükség, mert a szinkronban nagyon fontos, és lényegében nélkülözhetetlen, mind az ütem, mind a ritmusérzék.

    A második etapban Kosztolányi Dezső – Akarsz-e játszani című művét adtuk elő, egyenként, egymásnak. Tanárnő elmondása szerint az előadásokat kétféleképpen mutattuk be. Voltak, akik felvettek egy bizonyos szerepet, majd azt szépen végigvezetve elszavalták a verset. Teljesen nyilvánvaló, hogy mindenki másképpen élte meg a mű hangulatát, de igyekezett ezt minél színesebben átadni a közönség felé. A másik csoportba azok tartoztak, akik kiálltak és mit sem törődve másokkal elmondták a verset, ahogy az belülről, teljes önazonossággal jött.

    Minden hétre újabb és újabb verset kell memorizálnunk, majd előadnunk, mivel ezzel is segítve az idegen közeg által esetlegesen kiváltott vizsgadrukk lehetőségét.

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    2018.11.17. Az első színészstúdió foglalkozás komédiával

    Gömöri István és növendékei az első három kiscsoportos foglalkozás után beszabadultak a mikrofonok mögé, hogy ott kibontakoztathassák eddig szerzett tudásukat. Terítéken A dadus című szituációs komédia volt, melynek rövid történetét pár sorban írnám le, hogy aztán a megvalósításra váró karakterekkel foglalkozhassunk.

    Frant sajnálatos módon barátja eltanácsolja az életéből, minek hatására az MLM sötét és egyben varázslatos világában köt ki, kozmetikumokat árulva. Teljesen véletlenül egy dúsgazdag, ámde özvegy Broadway-producer, Max házánál köt ki. Mivel Maxék úgy gondolják, az általuk feladott dadus hirdetés vonzata a hölgy, szívesen fogadják, ami ellen Frannak sincs ellenvetése, tudván, semmiféle állásra nem jelentkezett, bár a luxusparadicsom igencsak ínyére van.

    <u>A szerepek:</u>

    Franről fontos megemlíteni, hogy egy iszonyatosan idegesítő, mindent túlaffektáló, vihogó nőszemély, aki nincs is tisztában azzal, hogy mennyire butuska valójában. Egyszóval egy hülye picsa karaterét kellett megvalósítani, amiben külön nehéz volt, hogy ezt a sokszor túlpörgetett érzelmi állapotot hirtelen, lefelé irányuló, számára vicces, bár erőltetett poénok váltogatták.

    Max, a ház ura magához ragadta a domináns szerepet és egyáltalán nem csábult el a nő nyomuló és csodálatos külsejétől, inkább érdekesnek tartotta, talán kicsit szánta is ezt a fajta attitűdöt. Ettől függetlenül próbált teljesen semleges lenni, mintha csak egy jelentkező lenne a sok közül, főleg, hogy jó pár dadust az őrületbe kergetett már Max fia, a kicsi Brighton.

    Niles, a komornyik egyből átlát a dadus-jelölt szándékain és kellemesnek nem mondható, sokkal inkább magas lóról, –mivel egyébként is egy kimért, értelmes emberről van szó- figyelmeztetően beszél Frannel, hogy készüljön fel arra, ha itt bármiféle szimpátiát el szeretne érni, ahhoz keményen meg kell dolgoznia érte.

    Miss Babcock, a későbbi rivális szintén nem Niles kedvence, hiszen véleménye szerint csak az Ura pénzére és tulajdonaira pályázik. Ami természetesen már az első jelenetekben igazolódni látszik.

    Nagyon jól sikerült Frant hozni a csajoknak, erőn felül teljesítettek, ami nagyban köszönhető Gömöri Úr nagyon hatékony rendezésének, valamint annak, hogy amíg egy számára tökéletes tekercset nem csináltunk, egyszerűen nem mentünk tovább a felvételben. Ehhez mérten szerintem az eddig készült legjobb anyagot hallgattuk vissza az előadás végén, viszont szívből remélem, hogy innen is csak feljebb fogunk menni.

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    2018.11.24. – Retorika és non-verbális kommunikációs gyakorlatok

    A foglalkozást ez alkalommal Erika távolléte miatt a fia tartotta meg és őszintén szólva kicsit tartottam annak minőségi megvalósításától.

    Kezdetnek egy vers előadással melegítettünk, mely során mindenki megmutathatta egyéni előadásmódját. Tamás építő kritikával illetett minket és ami még fontosabb, a gyakorlatban is megmutatta azt, ő hogyan abszolválná egy olyan vers szavalását, mint Kosztolányi Dezső: Üllői úti fák című, a mai napig klasszikusnak számító darabját. A mű az elmúlást, a visszaemlékezést, az örök fiatalság homályba feledését írja le, annak örömteli és egyben drámai szakaszaival együtt.

    A következő körben egy játék következett, melynek lényege, hogy a vakon kiválasztott rendőrnek sikerül-e leleplezni a szintén ezen módszer alapján kijelölt gyilkosokat/bűnözőket. A csoport minden tagjának egy foglalkozást osztottak ki. Amikor megvádolták valamelyikünket, újdonsült hivatásunk keretein belül kellett megvédeni magunkat. A rendőr feladata egy számára gyanúsnak talált alany kiválasztása, mely után a tettesnek hitt embernek egy percben kellett kiállnia magáért a tömlöc elkerülése érdekében. Amennyiben ez nem sikerült, kiesett a játékból, és egyáltalán nem volt biztosra mondható, hogy a megfelelő embert, azaz a bűnöst küldtük a vérpadra. A játéknak kétféle kimenetele lehet, vagy sikerül a rendőrnek valóban a bűnöst kiválasztania, aki rosszul érvel, és ezzel bebizonyosodik, hogy vaj van a füle mögött. Avagy a tömeges bebörtönzések ellenére is folytatódnak a gyilkosságok, melynek következményeképpen a tettesek megússzák és mint hal a vízben, élnek tovább, a rend őre viszont ezzel együtt kudarcot vall.

    Következő játékunk során egy tudományos konferencia képe elevenedett meg mindenki előtt. Mi voltunk az előadók és a hallgatók, attól függően, hogy melyik oldalon álltunk. A feladat szerint idegen kifejezéseket kellett a papírlapunkra írnunk, aminek a lényege az volt, hogy hangzatos legyen, értelem nélkül. Ezt követően a papírokat körbe adtuk és mindenki megkapta a saját maga kis konferencia témáját, melyet akkor olvasott fel a közönségnek először, amikor kiállt a pulpitus elé. Így rögtönzött öt perces előadásokat hallhattunk például a „coitus interpretáció”, a „herbális rotáció”, valamint a „szextolás kvadráns” témaköreiben. Mondanom sem kell, hogy roppant vicces prezentációkat hallhattunk és magam is meglepődtem, hogy mennyire bele tudjuk élni magunkat olyan témákba, melyek létezését az adott pillanatban találjuk ki.

    Tamás úgy érezte, hogy bár a kommunikációs képességeink viszonylag csiszolható szinten vannak, a nem verbális jeleken azért még van mit javítani, így hozott nekünk egy ismételten csak nagyon érdekes feladatot.

    A csoport fele kivonult, míg a többiek utasításokat kaptak arra nézve, hogy a párjuknak a terem közepén álló székkel mit kell csinálnia. Így fordulhatott elő, hogy csupán csak fejmozgással és gesztusokkal kellett a tudtomra adni, hogy az előttem levő széket emeljem a fejem fölé és mindeközben persze ereszkedjek térde úgy, hogy az egyik lábam előrébb legyen, mint a másik. Ez a gyakorlat annyira nehéz, mint amilyennek hangzik, viszont hihetetlen, hogy szavak nélkül is mennyire hatásos és célra vezető lehet a kommunikáció.

    Zárásként ismét párokat alkottunk. Az egyik fél egy foglalkozást kapott, melyet a párjának kellett elmutogatnia, a társa kezével úgy, hogy mögötte állt, míg nekünk ki kellett találni, hogy mi lehet a megfejtés.

    Várakozáson felüli kitűnő hangulat, egy nagyon profi oktató és rendkívül sok új és hasznos információ birtokába kerültünk ismét, miközben észre sem vettük azt, hogy mennyire fontos területeket érintettünk ezekkel a gyakorlatokkal, amelyeknek nagy hasznát fogjuk venni a szinkronban is. Őszintén remélem, hogy lesz még alkalmunk Tamással órákat töltenünk.

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    2018.12.08.Ez itt a Heti Napló, Sváby Andrással!

    Voltak dolgok, amiket eddig még nem mutattunk meg magunkból, az év utolsó foglalkozásán azonban ezekre is sor került.

    Rendkívül sok esetben van szükségünk arra, hogy spontán módon, hosszan tartó nevetést, vagy adott esetben keserves sírást tudjunk produkálni. Ehhez mindenképpen egy hasznos módszer, ha felidézünk magunkban egy olyan érzést, ami minderre képes, és ki is tudja váltani. Egyenként alkalmunk nyílt arra, hogy egy rögtönzött nevetést mutassunk meg, ki-ki a maga stílusában. Ez egy öngerjesztő folyamat, amennyiben sikerül jól csinálnunk. Minél inkább nevetünk, annál jobban tör ki belőlünk, még intenzívebben, csupán attól, hogy saját magunkon derülünk. Nekem például sokat segített, ha nem a csoport előtt csináltam, hanem elfordulva, egy régi történést felidézve robbant ki belőlem minden.

    Ezt követően egy rögtönzött beszélgetős műsor kellékeit plantáltuk kis termünk közepére, mely mindössze kettő, igencsak kényelmes fotelből állt, egymással szemben állítva. Párokat alkotva, az egyik csoport tagjai mit sem tudva kimentek a helységen kívülre a megbeszélés idejére. A játék szerint, a kérdezők/műsorvezetők egy aktuális téma szakértőjét látják majd vendégül, akik természetesen a beszélgetés kezdetén tudják majd meg mind a pozíciójukat, mind pedig az interjú témáját. Nagyon gyorsan doktorok, alpolgármesterek, vezetők, esetleg szóvivők szerepeit vettük fel egy akkor meg komponált, közel 10 perces interjú keretein belül. Ennek eredményeképpen egy módfelett választékos, minden kérdéskört érintő, mindkét fél által élvezhető és mindemellett kihívásokat hozó másfél órában volt részünk, amit mindannyian, kivétel nélkül szívünk legmélyébe helyeztünk.

    Levezetés gyanánt a Beugró című televíziós játékból sokak számára ismert Elfordítás című játékot játszottuk. A játékot szintén párok alkotják, amiben az egyik fél egy adott ország nyelvén halandzsázik, miközben a feladványt próbálja elmutogatni. Eközben a társa, mit sem tudva a megoldásról, próbálja a közönség felé elmagyarázni, mivel is állunk szemben, hiszen ő a tolmács, „érti” az adott nyelvet. Azért valljuk be, japánul „beszélve” rávezetni a másikat az olasz opera társadalmi hatásaira koránt sem olyan egyszerű, mint amennyire egy profi tolmács, vagy akárcsak egy kívülálló ember gondolja.

    Mondanom sem kell, hogy kreativitásban és derülésben ez alkalommal sem volt hiány.

     

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    2019.01.05. – Hit a szerelemben, és meseolvasás felsőfokon

    Elkezdődött. Elindult a 2019-es szinkron-év, gőzerővel közeleg a május, amikor egy álom valóra válik.

    Komfortzónából kirugdalósra sikeredett az idénykezdés, rögtön egy vérmes, veszekedős jelenettel nyitott a csapat, a film pedig Hit a szerelemben. A történet szerint a mélyen vallásos Kelly és Sean, annak ellenére, hogy más Istenhit szerint nevelték őket, álompárt alkotnak. Megfogadják egymásnak, hogy semmi, és senki nem állhat útjukba, amíg világ a világ. Ez elmondva mind szép és csodás, viszont, mint minden „normális” kapcsolatban, idővel az övékben is felüti fejét a konfliktusok kusza hulláma. Sean-nak egészen más elképzelése van gyermekük vallási iskolába való beíratásáról, mint kedvesének, ezzel pedig kezdetét veszi kapcsolatuk legborúsabb, legsötétebb és egyben mindkét félt érzelmileg igen mélyen megrázó vitája.

    A felvezetés mindenképpen szükséges volt ahhoz, hogy megértsük, ez egy nem egy hétköznapi veszekedés, ami arról szól, hogy éppen ki nem vitte le a szemet vagy hagyta a nem túl rózsás illatú zoknijait a kanapé különböző szegleteiben. Ehhez tartva magunkat, egy igencsak felpaprikázott érzés felidézés volt szükséges, főleg férfitársaim részéről, mivel Sean teljes mértékben uralta, és próbálta a víz alá tuszkolni Kelly minden ellenérvét. A hölgy viszont döbbenten állt a történtek előtt, mivel azelőtt soha, még egy hangos szót sem kapott ilyetén módon élete szerelmétől. Az összecsapást tetézte, hogy a kisgyerekek végighallgatták szüleik civakodását. Mondanom sem kell, hogy nem mindenkinek ment elsőre a megvalósítás, jómagamnak is időbe telt, míg fel tudtam magam húzni egy bizonyos szintig, amit aztán a jelenet végéig tartani kellett, mivel több tekercsen át zajlott a „beszélgetés”. Ez volt az egyik, ami nehézséget okozott, valamint az, hogy gyakorlatilag egymás szavába vágtak a szereplők, mindeközben pedig szerepben kellett maradni.

    Összességében remek anyagot sikerült (a rendező szerint, és persze szerintünk is) összehozni. Egészen biztos, hogy az eddigi foglalkozások legnagyobb nézeteltérését kellett sikeresen vászonra vinni.

    Beszédtechnika óránk fő profilja a meseolvasás volt. Főként olyan műveket olvastatott velünk tanárnő, melyekben a hétköznapitól eltérő a nyelvezet, és érdekes szófordulatokat tartalmaznak, így is megnehezítve az amúgy sem egyszerű dolgunkat. Az elemzés során hamar kiderült, hogy a vizsgafeladatként szereplő blattolás során akadhatnak problémák, de ezek nem kiküszöbölhetetlenek. Gyanúsan sok volt a félreolvasás, szavak kihagyása, rossz hangsúlyok. Egy tárgyilagos, elméleti szövegolvasás sokkal nehezebb, mint egy mese dallamos ívű elmondása. A jövőben a kommunikációs szituációs gyakorlatok mellett nagy hangsúlyt fogunk fektetni az olvasáskészség fejlesztésére is.

  • Admin
    Adminisztrátor
    Post count: 85
    Megosztom

    Szuper, úgy tűnik nem hagyott alább a lelkesedésed!:)
    Így félidőben…, van olyan dolog a szinkron tanfolyammal kapcsolatban, amit negatívumként tudnál említeni?
    Órák, tanárok, tanmenet, környezet…, akármi…

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    Szia!

    Én kicsit keveslem a színészkészség foglalkozásokat, bőven lehetne a színészi játékunkon javítani. Szerintem túl sok kommunikációs gyakorlat van, aminek bizonyos fokig nyilván tudjuk majd hasznát venni, ettől függetlenül én ezek arányán változtatnék. Valamint talán egy alkalommal szinkronizáltunk mesét, ami pont egy olyan terület, ahol a hangjátékunkat és az improvizációs képességünket tudnánk csiszolni. Más “negatívum” talán nincs, a tanárok láthatóan tudják a dolgukat, a környezet és a lebonyolítás is nagyon színvonalas.

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    2019.01.12.Oltári filmszinkron

    Az utóbbi idők tendenciái, miszerint szerelmes, érzelmileg túlfűtött alkotások kerülnek a stúdióba, megdőlni látszik. Tanár Úr egy merőben új, humoros-vígjátékkal próbálta elérni, hogy az egyébként is remek műtermi hangulat még inkább fokozódjon.

    Az oltári vőlegény alapkoncepciója, hogy a teljes agglegénységből egy percig sem kikívánkozó Jimmi-re miként lesz hatással elhunyt édesapja tetemes vagyona, amely kellő motivációt ad neki álmai feleségének nagyon rövid határidőn belüli megszerzésére. Mindezt még nem is sejti, amikor egy teljesen véletlen éttermi turbékolás közben, a barátnőjével arra jutnak, jobb ezt kicsit pihentetni, úgy örökre. A jelenetnek fültanúja Anne, akiben szerelmes lovagunk leendő királynőjét pillantja meg. Pár hónap múlva elérkezik a pillanat, amit sem Jimmi, sem pedig senki a Földön nem gondolt volna, egy gyűrűvel a kezében a város leggyönyörűbb, direkt a lánykérések hangulatához berendezett kacsalábon forgó, Csillagfény nevű helyére viszi kedvesét. A lánykérés azonban már nem sikerül ilyen fényesre, hiszen a szar és a budi kontextusában tálalja fel a férfi, hogy mennyire örülne neki, ha hozzá menne, hiszen ő egy főnyeremény, és ezt a pazar ajándékot most ő nyerte meg. Anne-t látva megfigyelhetjük, hogy abszolút nincs oda ezért a monológért, miközben társa is szépen lassan rájön, hogy talán egy hajszálnyit túllőtt a célon. Itt leginkább Jimmi nagyon nyögvenyelős, rengeteg izével és ő-vel töltött szövege volt kihívás, hiszen zavarodottsága a percek elteltével egyre inkább a tetőfokára hágott. Ilyen esetekben, amikor egy szövegrészt el kell nyújtani, könnyen eshetünk abba a hibába, hogy akadozott, szaggatott lesz a szinkron, ami a néző számára is nagyon feltűnő. Ezért a legjobb megoldás, ha elnyújtjuk a szöveget, a mondatban levő szavakat hosszabb ideig toljuk ki, így nem lesznek nagy szünetek a szavak között, de a hatás megmarad. Az óra leginkább erre a botrányba fulladt lánykérős jelenetre éleződött ki. Főhősünk persze mindent megpróbál, hogy visszahódítsa szerelmét, viszont figyelembe kell vennie, hogy amennyiben záros határidőn belül nem lesz nős, ugrik a családi vagyon, és ezzel rengeteg ember kerül nehéz, kilátástalan helyzetbe. Aki eddig még nem látta a filmet, arra bíztatom, hogy nézze meg, nagyon szórakoztató alkotás.

     

    2019.01.19. – Színészkészség: Kramer kontra Kramer, Európa diszkó

    Rég nem látta csapatát Gömöri Úr, ezért úgy gondolta, a mai alkalom jó lehet arra, hogy megszorongasson minket, persze csak finoman, tiszta erőből.

    A Dustin Hoffman és Marly Streep főszereplésével készült, Kramer kontra Kramer című, Oscar-díjas alkotás szakítós jelenetének szövegkönyvét hozta magával amolyan ráhangolódásként a következő darabra. A történet szerint Ted és Joanna házassága megromlik, ennek eredményeképpen Joanna úgy dönt, nem marad tovább, és csapot-papot maga mögött hagyva, kilép Ted és kicsiny gyermekük, Billy életéből. A jelenet mindent magában hordoz, amelyet egy remek színésznek meg kell tudnia valósítani. A nő szerepe sem volt könnyű, azonban Ted érzelmi hullámzásai vitték a hátán a történetet, hiszen az elején még közömbös, szinte csak fél füllel odafigyelő, közben mással foglalkozó férfi egyszer csak észreveszi a helyzet komolyságát, majd maga sem hiszi el, hogy ez valóban megtörténik. Az érdektelenség aztán hirtelen átvált agresszióba, és Ted támadni kezd, próbálja az egészet Joannára hárítani, majd megnyugszik és alternatívákat kínál a helyzet orvoslására. Amikor már végképp nem képes meggyőzni kedvesét a maradásról, monológja jajveszékelésbe, majd kétségbeesésbe csap át. Ted váltásai mellett a nő végig kiállt amellett, amit gondolt, még akkor is, amikor a férje a szemére vetette, hogy egy gyermekét elhagyó anya áll előtte.

    A következő gyöngyszem a Blikk nevű alkotás (sajnos az írót nem tudom megnevezni). A blikk jelentése, pillantás, egy nagyon kicsi, szemernyi idő. A helyszín egy átlagos diszkó, rengeteg párral, mindegyik más és más közegből érkezett, teljesen más személyiségekkel. Minden jelenetnél egy adott párra világít rá a diszkó fénye, és az ő beszélgetésüket hallgatjuk, valósítjuk meg. Mindenkinek az aktuális szerepe szerint kellett hol az udvarlást, hol egy haveri beszélgetést, hol pedig a romantikus, meghitt pillanatokat eljátszani. A szereplők között volt kamionos, vidéki akcentussal, meleg stylist, pláza cica, nagyon nagy igényekkel, kémiahallgató egyetemista, valamint álszent, daloló szűzkurva is.

    Mondanom sem kell, hogy születtek érdekes jelenetek, szórakozva tanulásban és fejlődésben most sem volt hiány.

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom
    1. 01.26. Óz, a csodák csodája

    „ Panaszkodásom”, amely a csekély mennyiségű mesefilm szinkronizálására irányult, végre figyelmes fülekre tálalt. Egy méltán híres klasszikus, Óz, került a képernyőre. Mivel a történet szerintem javarészt ismert minden korosztály számára, így erre külön nem térnék ki, sokkal inkább a mesék szinkronizálásának sajátosságaira, valamint hangulatára.

    „Annál nagyobb színész valaki, minél inkább le meri tolni a gatyát”. A rajzfilmeknél ez hatványozottan igaz, bokáig, de van, hogy a sarokba kell dobni a nadrágokat. Hangban a repertoárok széles skáláját lehet bemutatni és a játék sincs annyira röghöz kötve, mint mondjuk egy játékfilmnél. Egy ilyen jellegű alkotásnál a karakterek sokszínűsége igényli is, hogy egyedi megjelenítést kapjanak. Ott van például a Bádogember rekedtes, rozsdás megszólalása, az Oroszlán „ki ha én nem” ugyanakkor éles helyzetben levő meghátrálása, a Madárijesztő roppant félénk, kishitű, ámbár nagyon intelligens jelleme,  a Nyugat boszorkánya igazi, féktelen, mindent elsöprő gonoszsága, és nem utolsó sorban a Varjomok  roppant idegesítő rikácsolása.

    Mindezek már önmagában egy emelkedett hangulatú foglalkozást eredményeznek, és ha hozzávesszük a falu kicsiny „kórusának” dalát, akkor méltó koronázását adjuk meg az egésznek.

    Megegyeztünk abban, hogy ezentúl több hangsúlyt fektetünk az ilyen jellegű órákra is, hiszen sokkal jobban ki lehet nyílni egymás előtt, megmutatni magunkból olyan dolgokat, melyeket csak nagyon kevesen látnak.

     

    1. 02.02.- Toljuk le a nadrágot!

    Abban megegyezhetünk, hogy találkozhatunk a későbbi, esetleg stúdióknál tett látogatásaink során olyan feladatokkal, amelyekhez némi gátlás oldásra lesz szükségünk. Erre ugyanúgy lehet készülni, mint bármi másra, otthoni gyakorlással, és nem utolsó sorban kitartó munkával. A mai foglalkozáson átvettünk néhány apróságot, melyekre ha nem is extrém esetekben, de szükségünk lehet.

    A kérdés csak az, hogy vajon előfordulhat-e egy filmben, hogy:

    • Egyik szereplőnk rútul be van nyesve, melyet gyomorból jövő csukladozás, valamint orbitális hányás követ?
    • Főhősünk nagyon beteg, halálközeli élménye közepette a köhögéstől és tüsszentéstől alig kap levegőt?
    • Bölcs keresztapánk a halálos ágyán, utolsó leheletével közli a jó, esetleg rossz hírt örököseivel?
    • A zord apáca akkor poént hall, hogy egy minimum öt perces hahotában tör ki?
    • Totó kutyus meghal, melyet szerencsétlen gazdája a világ katasztrófájának megélve, percekig sirat?
    • A rezidens faszagyerek rossz sikátorba téved és teljesen véletlenül átrendezik az arcát?
    • A büszke kismama hatodik gyermekét már kínkeserves körülmények között hozza a világra?
    • Egy kissé módosult tudatállapotú motoros banda abban leli örömét, hogy nőket erőszakolnak brahiból?
    • Nincsen nemzetközi hang egy, a szorulástól megszabadulni kívánó hölgy toalett jelenetére
    • A szexuálisan túlfűtött álompár heves késztetést érez arra, hogy olyan kielégülést adjanak egymásnak, melyet még a süket szomszédnéni ablaka is megérez?

    Ezek mind előfordulhatnak, így ezt a foglalkozást ezen szituációk és élethelyzetek felidézésével, majd pedig megelevenítésével töltöttük.

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    2019.02.09.Játékosok klubja

    Az előző foglalkozás tulajdonképpen egyfajta ráhangolódás volt arra, milyen is, amikor a hétköznapi párbeszédeken túlmenő, néha arrogáns, mocskos, durva, szókimondó szövegek tarkítják a szöveglistát.

    A Játékosok klubja nem nélkülözi a csodaszép, hangzatos és egyben barokkos körmondatok nem meglétét. A történet szerint Diana, kinek a gyermekeiről való gondoskodás mellé társul még egyetemi tanulmányainak végzése is, kap egy visszautasíthatatlan ajánlatot, amely segíthet anyagi problémáinknak megoldásában. A munkahely neve: Játékosok klubja, és annyit azért segíthetek, hogy nem egy csülök pörkölt kifőzdéről van szó, ez sokkal inkább egy sztriptíz bár. Tricks és Ronnie, akik már régóta űzik a szakmát, örömmel segítenek Diánának a beilleszkedésben, és az ajánlói programnak köszönhetően az anyuka még unokahúgát is beszervezi ebbe a mennyeien virágzó üzletbe. Azonban a történet nem sikerül egy teadélutános, beszélgetős happy endre. A nagyhatalmú, ám minden felelősséget másra hárító Dollár Bill és emberei a legnagyobb profit reményében minden áldozatra képesek a „lányokért”. Egy viszonylag csúnyán sikerült este után Diana unokahúga majdnem beleszalad egy szaftos nemi erőszakba, melynek hatására mindketten rájönnek, hogy a Burger King karrierútja sokkal kifizetődőbb lett volna.

    Vulgaritásban nem volt hiány, hiszen a mell-bicepsz edzésen nevelkedett, anyukánál élő milk shaket protein szelettel fogyasztó biztonsági emberek IQ-ja időnként elérte az életkorukat is. Így rendkívül sokszor kellett ezekbe a szerepekbe belebújnunk és elmondhatom, hogy kapkodtuk a fejünket rendesen. Egy roppant nyugodt lelki állapotú pasiból hirtelen egy farokvezérelt alfává kellett válnom, aki hobbiból lányokat szeretget, pedig azok egyáltalán nem vágynak ilyesfajta örömökre.

    A másik oldalon viszont a csajok voltak, akik szintén tőlük nagyon eltérő karaktereket formáltak, hozzáteszem nagyon-nagy sikerrel.

    Egyes jelenetek, mint például egy nemi erőszak ábrázolása, vagy kegyetlen fotelharcosok szópárbaja ismét megmutatta, hogy a szinkronban mennyi minden megeshet, amit valósághűen kell majd megvalósítanunk, mindenféle kifogások nélkül.

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    2019.02.16.- Színészstúdió, A dadus- második felvonás

    Alapvetően a stúdióismeret és a színészstúdió órák közti különbséget nagyon könnyen definiálhatjuk. Míg a stúdió foglalkozások alatt Imre hatalmas szakmai tudása, valamint mindent igényt kielégítő technikai képzettségét vegyíti az élvezhető produkció létrejöttének érdekében, addig Gömöri Úr a színészi oldalt közelíti meg, és a játékunkat, ha kell, sok esetben kritikusan elemzi, mivel színészként ő ehhez ért a legjobban. A közös cél azonban mindig az, hogy egy roppant élvezhető gulyáslevest kapjon a néző, mindenfele fűszerrel, ahogyan azt a legnagyobb séfek is csinálják. Nagyon fontos, hogy minél gyorsabban fejben tartsuk az aktuális szöveget, hogy ezáltal a látott képre, reakciókra, szóval minden kiadott hangra tudjunk figyelni.

    Az előző foglalkozáson elkezdett komédia folytatása következett, a dadus és Max, valamint kicsiny családjának kalandjaival. A ház ura, Maxwell Sheffield egyértelműen nem rajongott az ötletért, hogy Miss Fine az életük részévé váljon, bár mint utólag kiderült, ez nem volt kívánságműsor, hiszen egyetlen környékbeli gyerekfelügyelő sem volt elérhető a hétvégére, pedig égetően nagy szükség lett volna rájuk. Niles, a komornyik megdöbbentően vette tudomásul, hogy újdonsült kollégája mekkora szellemi hátrányban van egy átlagos öt éves gyerekhez képest. Ha nem volt elég az, hogy mennyire vakon volt az arisztokrata szokásokat illetően, emellett igénye sem volt ezekben mélyebben elmerülni, sőt, eseteként még kellemeseket is vihogott az általa kreált, kevésbé vicces „poénokon”.

    Fine most talán még saját magát is alulmúlta, és a bugyuta karakter minden rekeszizmot a könnyes nevetés határáig tolt ki, ami részben azért lett ennyire élvezhető, mert a csoport lánytagjai gyakorlatilag minden rendezői utasítás kivétel nélkül végrehajtottak. Ahogyan Niles és a gyerekek játékának visszaadásakor is egyre jobb ízesítést kapott a foglalkozás végén az „asztalra” kerülő, első osztályú gulyás.

  • nagywywy
    Felhasználó
    Post count: 1
    Megosztom

    Szia findingyourinnervoice, nagyon hasznosnak tartom a folyamatos naplóbejegyzéseidet! Szeretnék érdeklődni arról hogy a felvételit hogy élted meg, illetve ha nem titok, akkor a képzés anyagi vonzata is érdekelne.

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    Szia!

    Először is ne haragudj a késői válaszért.

    A felvételi maga három részből állt:

    -vers előadása

    -egy film vagy meséből való rövid jelenet szinkronizálása

    -olvasás valami nyelvtörő, vagy hasonló cifra anyagból

    Figyelembe vették, hogy kb semmilyen előképzettséged nincs, (azt hiszem érettségi és 18. életévet betöltött személy jelentkezhet kizárólag a felnőttképzésre, de van gyerekeknek szóló tanfolyam is) így teljesen fel tudtál szabadulni, persze a környezet miatt is rendben volt minden. Azt hozzá kell tenni, hogy (elmondásuk szerint, mert én még sosem voltam másmilyen felvételin) jóval egyszerűbb követelmények vannak, mint mondjuk egy színésziskola meghallgatásán. Talán 10 emberből egynek mondták, hogy nem igazán javasolják a dolgot neki, minden attól függ majd, hogy az idény közben te mennyit teszel saját magadba.

    Az egész képzés, ami 9 hónap (szeptembertől-májusig tart) kicsit több, mint 200 ezer forint, ebben még nincs benne a jegyzetdíj (4500) és a vizsgadíj (talán 20 ezer körül lesz).

    Remélem kielégített a válasz, ha bármi kérdés van, tedd fel nyugodtan 🙂

     

  • findingyourinnervoice
    Felhasználó
    Post count: 24
    Megosztom

    2019.02.23. – Vizsgamű kiválasztása, időjárás-jelentés

    A május 25.-i vizsga egyik feladata egy prózai mű előadása lesz, amire hála az égnek nem egy 40 tételből és 600 versből álló orosz-rulett jellegű húzás folytán fog sor kerülni, hanem előre kiválasztott, mindenki stílusához egyénileg illő előadások formájában. Az óra túlnyomó részében Erika nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy az előadásmódunkat, valamint szellemiségünket is figyelembe véve megtalálja számunkra az ideális, a vizsgán nagy valószínűséggel sikert hozó anyagot. Ez persze koránt sem volt egy egyszerű küldetés. Hosszas válogatás és rengeteg próba tűzdelte eme rögös út végén található, számunkra egy kellemesen csobogó forrás meglelését. Nagyjából azonban mindenki számára beteljesülést hoztak a versek, személy szerint Petőfi Sándor – István öcsémhez című művével fogom remélhetőleg nem elriasztani a vizsgabizottság tagjait.

    Záró akkordként, mivel egyébként sem maradt túl sok időnk, egy rögtönzött időjárás-jelentéssel koronáztuk meg a foglalkozást, ami igényelt jó adag spontaneitást, nagyon kevés, mondhatni semmi humort, viszont annál több komolyságot. Az ember azt gondolná, hogy ezt kisujjból ki lehet rázni, javaslom mindenkinek, hogy próbálja ki egyszer.

  • Admin
    Adminisztrátor
    Post count: 85
    Megosztom

    Ha készül videó a vizsgáról, felteszed?:)

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

Most 0 users és 2 guests online
No users are currently active
Aktivitás az utolsó 24 órában: 1 user és 57 guests
gabberbatyo
Keymaster | Moderator | Participant | Spectator | Blocked
Fórum stat
Témák: 57, Hozzászólások: 150, Tagok: 120
Legújabb tag, vivianagyori